Synsk eller intuitiv?

Jeg har siden jeg var liten følt en tilstedeværelse av noe, uten at jeg tenkte noe mer over det den gangen. Noen ganger kunne jeg se skygger bevege seg og andre ganger var det bare som en tilstedeværelse jeg følte, men jeg kan aldri huske at jeg var redd når dette skjedde. Det at jeg aldri har blitt redd når noe som dette har skjedd synes jeg er veldig rart, for jeg er livredd alt annet. Noen ganger er jeg til og med redd for å gå ut av min egen ytterdør, og programmer som Åndenes makt måtte jeg slutte å se på fordi filmatiseringen og musikken de bruker gjør at det tar uker før jeg får normal søvnrytme igjen. Derimot kan jeg våkne opp mitt på natten av at noen står ved sengen min, og det gjør meg ikke det minste redd.

Akkurat hvorfor det er sånn aner jeg ikke, men kan det være at når jeg virkelig føler en tilstedeværelse av noe slag, så er det virkelig? Virkelig på den måten at hele meg kjenner igjen det som skjer som noe av det mest naturlige et menneske kan oppleve, og derfor opplever min underbevissthet det slik at det ikke er noen grunn til panikk?

For det er det jeg føler det er, det mest naturlige av alt. Vi er alle født med evnen til å reise mellom dimensjonene, og selv om noen kanskje er født med en mer utviklet sjette sans enn andre, kan absolutt alle lære det og mestre det. Det hender derfor jeg kan bli litt oppgitt når jeg hører noen påpeke at de ikke er «synske» selv om de har opplevd flere ting som absolutt peker i den retningen. Kanskje er det ordet «synsk» som er problemet, nettopp fordi det for mange er et ord stappfullt av stigma? Det er kanskje også derfor flere og flere, inkludert meg, kaller seg intuitive i stedet for synske. 

Personlig liker jeg ordet «intuitiv» bedre fordi det for meg er assosiert med noe naturlig, noe jeg er veldig opptatt av at folk skal vite at det er. Det handler om å bringe bevisstheten inn, roe ned tankekjøret, sende bevisstheten til de innvendige sårene vi alle har og på den måten komme nærmere hjertet og inn i intuisjonen. For når alt kommer til alt spiller det vel ingen rolle hvilken merkelapp man setter på det?



Kommentarer