På hvilken måte kan en intuitiv hjelpe deg?

Jeg ønsker å skrive om hva en Intuitiv kan hjelpe deg med. Dette er noe jeg ofte blir spurt om, og som jeg føler ofte blir misforstått. Husk at dette er bare mine tanker om emnet, og det er ikke min intensjon å dømme andre som arbeider på en annen måte enn meg, eller på andre måter ikke er enig med meg. Jeg vil først skrive om hva jeg tror intuitive som meg selv kan hjelpe deg med, ta opp noen misforståelser, og til slutt ønsker jeg å si noe om hvordan du på best mulig måte kan ordlegge spørsmålene dine for å få mest mulig ut av samtalen.

Som intuitiv er det min jobb å se på de større trekkene i livet. Jeg ser energi og jeg kommunisere med ånder, guider og andre hjelpere du har rundt deg. Vi har alle blindsoner, selv de mest intuitive av oss. Uansett av hvilken årsak, kan blindsoner blokkere oss og gjøre så vi føler oss fanget eller sitter fast i en uønsket situasjon. For eksempel var det kanskje en situasjon i barndommen som du har undertrykt, eller du kan ha underkjent dens betydning i din nåværende situasjon. Når denne delen av deg og din historie blir trukket til din bevissthet kan du begynne å heale dette aspektet av deg. Vi kan ikke heale det vi ikke vet eller ikke vil vite av.


Vi har alle to perspektiver; vår egen som et fysisk menneske, og en som vår sjel eller ditt høyere jeg. Dette betyr at vi alle har mulighet til å få kontakt med vårt høyere jeg, men i noen situasjoner er det som om dette er noe vi glemmer, og vi blokkerer denne delen av oss. En typisk situasjon for dette er når vi lider av depresjon, angst eller andre psykiske eller fysiske traumer. I disse situasjonene kan en intuitiv være til hjelp for deg til å se bak sløret og fortelle deg hva det er som du ikke ser. Det viktigste, etter min mening er, er å styrke din tro på deg selv og at det er du som sitter i førersetet i ditt eget liv.


Dette tar meg til neste del jeg ønsker å ta opp. Grunnen til at jeg personlig ikke tror på dette med å gjøre spådommer er av denne grunn: Det er viktig for meg å hjelpe deg til å finne din egen styrke. I min mening vil en samtale som kun er basert på spådommer om fremtiden ikke kunne hjelpe deg til å komme videre, og  det vil få deg til å tro at du trenger meg som en mellommann, eller kvinne, for å fikse livet ditt. Dette er det motsatte av hva jeg tror, og som også er min erfaring.

Så, hvordan skal man ordlegge et spørsmål for å få mest mulig ut av en time med en intuitiv? Det handler om den indre viten at jeg ikke kan fikse deg. DU må ta den informasjonen du får og gjøre jobben. De som får mest ut av en slik time spør spørsmål som innebærer veiledning. Dette kan for eksempel være, "hva gjør at jeg føler at jeg sitter fast, og hva kan jeg gjøre for å løsne opp i denne blokkeringen?" Motsatsen av dette spørsmålet kan være, "er mannen min utro?"


Det første spørsmålet viser en forståelse og ønske om utvikling. Dette vil gjøre det slik at den intuitive informasjon vil være mer konkret, og du vil føle at du mottar mer konstruktiv informasjon. Det andre spørsmålet er mer restriktivt. Svaret vil avhenge av mange variabler, og i de aller fleste tilfeller vil du motta et svar som ikke nødvendigvis vil hjelpe deg i det lange løp.



Om du ønsker å prate med meg så kan du bestille time hos meg her: www.hjertesamtaler.no/gratis-samtale . Første samtale med meg er gratis, slik at vi skal bli kjent, og du kan bestemme deg for om dette er for deg eller ikke.



Du kan også sende meg en e-mail på: kristine@hjertesamtaler.no

Kommentarer