6 grunner til at du føler du ikke har energi

Føler du deg sliten og tappet for energi konstant? Grunnene til dette kan være mange og sammensatte, men du er langt i fra alene. Verden kan oppleves veldig krevende for de av oss som er sensitive og spesielt om du kanskje enda ikke helt vet at du er det.

Det var ihvertfall sånn for meg. Jeg følte meg sliten av det jeg oppfattet som ingenting, og uansett hvor mye jeg slappet av ble jeg ikke uthvilt.

Dette er 6 mulige grunner til at du føler det samme:

1. Du er sensitiv. Dette fører til at du tiltrekker deg andres følelser og energier. Når man hele tiden bærer på ting som ikke er ditt eget uten å vite det blir man utslitt!

2. Du sier aldri nei. Du går til stadighet på tross av deg selv, og er med på ting du egentlig ikke orket eller ville være med på i utgangspunktet. Kanskje du er redd for å gå glipp av noe, eller redd for hva de rundt deg vil synes om du sier nei. Uavhengig av årsak, det gjør deg utslitt!

3. Du tar ikke nok tid til deg selv. Vi skal ha det til at det er egoistisk å ta tid til oss selv, men det er ikke tilfellet. For at du skal fungere på best mulig måte er det ekstremt viktig at du tar deg tid til deg selv og dine behov.

4. Tankekjør. Du er i hodet ditt hele tiden. Du krisemaksimerer alt, og klarer ikke stoppe. Når man er i denne spiralen bruker man vanvittig med energi på å holde hodet i gang. Ikke bare gjør du alt som kreves av deg til enhver tid, du har også en fulltidsjobb med alt som foregår inni deg. Klart du blir sliten!

5. Jeg burde.. Du er opptatt av alt du burde. Det er ingenting du burde! Det eneste dette gjør for deg er å slite deg ut.


6. Turbulent verden. Det er mye som foregår i verden for tiden. Dette merker jeg selv ved at jeg plutselig kan føle meg veldig sint, lei meg eller frustrert uten å helt vite hvorfor. Grunnene til dette er at det er kraftige energier i sving, og dersom du er sensitiv er sjansen stor for at du plukker opp dette. Da er det ekstra viktig å ta hensyn til alle punktene ovenfor for å hjelpe deg selv å komme i mest mulig balanse.


Ønsker du å være med i et fellesskap hvor du får hjelp og støtte så er www.hjertemedlem.no kanskje noe for deg.

Om du heller ønsker å kun prate med meg så kan du bestille time hos meg her: www.hjertesamtaler.no/gratis-samtale . Første samtale med meg er gratis, slik at vi skal bli kjent, og du kan bestemme deg for om dette er for deg eller ikke.


Du kan også sende meg en e-mail på: kristine@hjertesamtaler.no



Kommentarer