Introduksjon til manifestering

Når vi snakker om manifestering refererer vi til loven om tiltrekning, og hvordan du skaper din egen virkelighet. Dette er et tema mange er interessert i, og i min erfaring er det et tema som er lett å misforstå og som det er lett å legge en betydning i som ikke er helt heldig for deg. Derfor vil jeg skrive litt generelt om manifestering som en introduksjon til temaet. Først kort om den reisen du tar i din egen tid for å komme deg et skritt nærmere, og litt om mine grunntanker på området.


Når vi våkner opp og begynner å forstå at det eksisterer noe mer enn det vi kan se og ta på, kalles dette for den første bølgen av spiritualitet. Vi begynner så smått å se at vi skaper vår egen virkelighet, og at du kan jobbe deg gjennom det du sliter med og leve et bra liv etter å kanskje oppleve at du over mange år aldri har fått den hjelpen du trenger noe annet sted. Du begynner å lese bøker av folk som Sylvia Browne og John Edward, og du begynner å gå på alternativmesser. Med dette får du en introduksjon av en ny verden du ikke visste eksisterte før nå, og som du ikke kan få nok av. Fordi du begynner å se at man skaper sin egen virkelighet så begynner du å være bevisst på tankene dine ved at du blir veldig opptatt av å være positiv, og ønsker å spre dette rundt deg.


Men så kommer man ofte til et punkt der dette ikke funker lenger. Du jobber hardt for å fortelle deg selv og andre at det bare er å se det positivt, uansett hva du eller andre måtte slite med. Det vonde og negative? Nei det tenker jeg ikke på! Og så går man på en fysisk og psykisk smell. Det som virkelig skjer når du er så opptatt av å være positiv utenpå, mens mye innenfor ikke matcher opp til det, er at du begynner å undertrykke de negative tankene du har. En vanlig tanke vi forteller oss selv er “men jeg har det jo så bra, jeg har ingen grunn til å føle meg trist”. Faktum er at det hjelper ikke å fortelle deg selv tusen ganger, jeg har det så bra, som en unnskyldning for å ikke ta tak i det mørke i deg. De tankene som kommer opp når ingen er rundt deg og som du aldri har lært noen verktøy for å håndtere. På dette punktet slår bølge nummer to deg.


Den andre bølgen, eller nivå, av spiritualitet kommer når man merker at positivitet som motto ikke gjør deg noe godt. Det hjelper ikke å forsøke å manifestere masse fantastiske ting med å være positiv når du underliggende sliter. Derfor er det vanlig på dette tidspunktet at vi begynner å søke møt indre barn arbeid, eller skyggearbeid. Vi begynner å se at vi kan jobbe med de vonde delene av oss selv, de delene du aldri før har turt å nærme deg. Enten du synes disse delene av deg var skamfulle eller grusomme. Vi ser plutselig verdien i disse mørke dalene, og begynner den lange veien mot å heale emosjonene og arrene våre.

Jeg hører mange si at de ikke kan tiltrekke seg det de vil, for dette funker ikke for dem. Men faktum er at du hvert sekund av dagen tiltrekker deg det du er en match til. Ingen kan noen gang kommentere på noe i deg som du ikke fra før av sliter med. Grunnen til at du ikke oppnår det du ønsker å manifestere er ikke fordi det er tull og ikke eksisterer, eller at du er det sorte fåret som dette ikke fungerer på. Det fordi ditt ubevisste indre ikke matcher det du utgir deg for å være. Det er ikke tanker som skaper manifesteringer, det er følelser. Og følelser kan du ikke manipulere, de er det de er.



Om du ønsker å prate med meg så kan du bestille time hos meg her: www.hjertesamtaler.no/gratis-samtale . Første samtale med meg er gratis, slik at vi skal bli kjent, og du kan bestemme deg for om dette er for deg eller ikke.



Du kan også sende meg en e-mail på: kristine@hjertesamtaler.no

Kommentarer