Løsrivelse

Aldri før har gapet mellom det “overnaturlige” og det "naturlige" vært så smal. Jeg føler at det er på tide å lukke dette gapet.

Det jeg refererer til som spiritualitet vil av mange bli definert som “overnaturlig”, som om det er noe annet enn naturlig. Det er noe skremmende som bare en håndfull mennesker vet noe om. Det er heksekunst, spøkelser og magi. Det er okkult, og du er litt gal som selv tror på den slags ting! Sjansen er stor for at du som leser dette ser det paradoksale i det. For meg er spiritualitet ikke noe annet enn en naturlig tilstand. Det handler ikke om regler, ingen faste paradigmer. Det handler om deg og kraften som bor i deg. Det handler om naturen og om å finne tilbake til sitt sanne jeg. Og er ikke det utgangspunktet hva alle søker, så hvorfor skal vi late som om vi ikke gjør det?

For å være ærlig, kan det føles litt irriterende å forklare dette om og om igjen til folk som bare ikke ser det. Til folk som lar frykt styre dem. Jeg tror det er alt det er, det handler ikke om at noen mennesker er for dumme til å finne ut av det, og at jeg er “the chosen one” med alle svarene. Det er frykt, vi alle har det, og mange av oss har virkelig følt hvordan frykt kan manifestere seg i livene våres! Vi må begynne å lytte til kjernen av oss og forstå at det er helt greit!

Hvor lenge skal vi fortsette å gjøre ting vi hater, og som skader oss på daglig basis før vi stopper opp og prøver noe nytt? De fleste av oss er i en konstant tilstand av smerte. Vi føler oss forferdelige og vi klarer ikke se noen ende på elendigheten. Men hva om du alltid var mer enn god nok akkurat som du alltid har vært? Hva om all den visdommen som lever inni deg er akkurat det verden mangler? Hva om du er den siste brikken i puslespillet for mange mennesker!

Vi må rette lyset mot årsaken til at vi føler som vi gjør, og slik jeg ser det er svaret aldri fordi "det er bare sånn det er", eller at du uansett grunn, ikke fortjener å ikke ha det bra. Det handler om en frykt du har og hva den egentlig beskytter deg mot.

For meg personlig en av mine største frykter det å være synlig og la folk se den sanne meg. Det er skremmende for meg at du som leser dette har dine egne tanker om meg, og i hodet mitt er aldri dette gode tanker! I går fikk jeg en mail fra noen som hadde lest E-boken min, og som hadde problemer med engelsken min. Personen fortsatte med å si at det kanskje var greit å ikke rette på engelsken min fordi det kanskje ville øke autensiteten min som en "men kanskje du ønsker å forlate dem i å øke ektheten av å være norsk og en naiv jente i stedet for å virke helt profesjonell (løst oversatt)".  Å lese denne mailen føltes som frykten min satt ut i live, det føltes som et angrep. Men etter å ha fått støtte fra noen med-gründere, begynte jeg å føle meg mye bedre. Sannheten er at jeg aldri har skrevet noe fordi jeg vil at du skal se mitt briliante språk, jeg kunne vel egentlig ikke bry meg mindre, fordi jeg tror at du som leser dette og får noe ut av det ikke vil bry deg om at språket mitt kanskje ikke er fantastisk. Og det betyr så mye mer for meg enn noen som ikke kan se forbi mine stavefeil.

Det er på tide å løsne fra hva verden har lagt på deg til å tro om deg selv, og være den du er, og alltid ment å være!



Om du ønsker å prate med meg så kan du bestille time hos meg her: www.hjertesamtaler.no/gratis-samtale . Første samtale med meg er gratis, slik at vi skal bli kjent, og du kan bestemme deg for om dette er for deg eller ikke.



Du kan også sende meg en e-mail på: kristine@hjertesamtaler.no

Kommentarer