Jeg føler meg bedre når.. - selvfølelse

Tanken bak emnet: "Jeg føler meg bedre når", er at du skal lage din egen bank av ressurser til å ha for hånden til de gangene du faller tilbake i de dårlige periodene.

Som en generell regel,  liker jeg egentlig ikke "positivitets" -bevegelsen. Noen av grunnene
til dette er at jeg ikke tror, ​​i de fleste tilfeller, at noen av dine problemer magisk vil løse seg selv fordi du tvinger positivitet på dem. Tvert imot kan det være grunnen til at du lider i første omgang. Med dette mener jeg at det er en sterk stemme i samfunnet for øvrig at vi må være glade og positive, og hvis du ikke er det, så er det noe galt med deg! Faktum er imidlertid at alle har sine problemer, og når vi tvinger positivitet på toppen av det, vil vi først og fremst føle oss verre fordi den underliggende smerte ikke forsvinner. Og for det andre, får vi ikke til å dykke dypt og løse roten til problemet som trenger din oppmerksomhet, noe som er avgjørende for at vi skal bli bedre.

Når det er sagt er denne ressursen ikke for de generelle tidene, men som en ressurs du kan bruke når du føler at det er ingenting du kan gjøre for å hjelpe din situasjon. For de gangene du, på grunn av din tilstand, ikke kan synes å være i stand til å fokusere innover, og du desperat trenger litt lettelse i din situasjon. Når du er i det svarte hullet hvor du føler at det er ingen vei ut, må du fokusere din energi på hva som føles godt, før du kommer til det stedet hvor vi er i stand til å dykke dypt.

For å være forberedt på dette, kan det være til stor hjelp at du noterer deg 10 ting som
vanligvis gjør at du føler en lettelse, eller som gjør at du føler deg bedre. Og på denne måten er du bevæpnet og klar når stormen treffer deg, og du ikke lenger kan synes å tenke klart. Da kan du ta listen ut og velge deg en ting du kan gjøre som gjør at du føler deg litt bedre. Husk at disse tingene trenger ikke være noen store happeninger, men små gjennomførbare handlinger.

Eksempel på ting for listen:
- Varm dusj
- Å drikke en kopp kaffe
- Snakk med noen
- Mediter
etc.


Ønsker du å lese mer om det å skape emosjonell trygghet, kan du gjøre det ved å klikke her


Ønsker du å være med i et fellesskap hvor du får hjelp og støtte så er www.hjertemedlem.no kanskje noe for deg.

Om du heller ønsker å kun prate med meg så kan du bestille time hos meg her: www.hjertesamtaler.no/gratis-samtale . Første samtale med meg er gratis, slik at vi skal bli kjent, og du kan bestemme deg for om dette er for deg eller ikke.


Du kan også sende meg en e-mail på: kristine@hjertesamtaler.no

Kommentarer