Om spøkelser og livet etter døden

Jeg har lyst til å skrive om mitt perspektiv på “spøkelser” og livet etter døden. Jeg møter ofte på en forståelse som jeg ikke er helt enig i, og som jeg opplever er styrt av frykt. Dette synet er det at noen sjeler “setter seg fast” og at de derfor ikke kommer seg videre. Spesielt hører jeg dette i forhold til folk som har tatt sitt eget liv. I mitt perspektiv og i mitt møte med den andre siden er ikke dette tilfellet. Dette er ganske store temaer med mye informasjon. Jeg har derfor her gått inn på de ulike elementene så kort som jeg har fått til!


Jeg tror ikke selvmord i universets perspektiv er galt og noe som skal skamgjøres. Jeg tror heller ikke at den himmelske straffen for dette er å bli fanget mellom to verdener, eller i helvete som vi liker å
fortelle om. Og når det er sagt har jeg heller aldri kommet i nærheten av noen form for helvete. Det nærmeste må være de lavere dimensjonene. Den dimensjonen vi lever i for eksempel, 3. dimensjon, er den eneste dimensjonen ( som jeg vet om )  der noen fysisk kan fange deg og holde deg et sted du ikke ønsker å være. Fra 4. dimensjon og oppover, finnes ikke denne fysiske tilstanden. Dette betyr at ingen kan tvinge deg til å oppholde deg på et sted du ikke ønsker. Derfor kan man si at det livet her på jorden er det nærmeste et helvete du vil komme. Videre finnes det vesener som ikke alltid fører med seg positivitet, kall det gjerne demoner, selv om dette ordet i seg selv har en rekke definisjoner som ikke er så heldige. Det er sånn at vi lever i et univers som er styrt av loven om tiltrekning. Dette betyr at du kan ikke være rundt noe du ikke er match til!  Så dersom du ikke er match til dette vil du heller aldri oppleve det. Og de aller fleste av oss er ikke det, så panikken er unødvendig!


Tilbake til det med spøkelser og livet etter døden. Som jeg nevnte tror ikke jeg, og har heller aldri hørt om dette fra mine hjelpere eller andre jeg har kommunisert med, at noen blir fanget mellom livet og døden i en slags lomme. Når du opplever et gjenferd eller du har besøk fra en avdød slektning betyr ikke det at de ikke har kommet frem dit de skal. Riktignok kan noen bruke lenger tid enn andre på å komme “frem”. Men dette betyr ikke på noen måte at noen blir straffet eller holdt tilbake. Det som kan skje er at dersom du dør brått og plutselig, så opplever mange at det er ulike ting de går igjennom, alt fra forståelsen om at de nå er døde, til en tilpasning til det de har kommet til. Om du er interessert i dette anbefaler jeg at du leser om forskning på nær døden opplevelser, for eksempel PMH Atwater.

Et annet element jeg synes det er viktig å ta opp i denne sammenhengen er det med tankeformer. Ofte når vi finner det vi kaller gjenferd i hus, er dette en tankeform. En tankeform, eller et avtrykk, er en energi som er igjen etter en person. Ofte ser man dette på steder der en person har levd over mange år. Dette betyr ikke at det er personen, eller sjelen, som går igjen og derfor ikke har gått videre. Jeg synes det er viktig å påpeke, fordi jeg opplever at mange synes at det er vanskelig fordi man lett kan tenke at sine avdøde ikke kommer videre og sitter fast. Oftest er det en tankeform, og de tankeformene kan bli så sterke at vi kan høre skritt eller dører som går igjen. Disse tankeformene blir forsterket av frykt. La oss ta et eksempel. Du bor i et hus der du flere ganger har opplevd at dører smeller eller du hører ulike lyder. Videre opplever du over tid at disse lydene blir høyere, og du opplever situasjonen som mer intens. Det som ofte er tilfellet da er at du over tid har gitt din energi i form av frykt til denne tankeformen, noe som fører til at du holder den i live. Du vil også merke dette ved at du føler deg sliten, vondt i hodet og kanskje lett blir syk. Ofte er dette en veldig vanskelig situasjon, for er man redd så er man det. Det er vanskelig da å bare slutte med å være det! Men det jeg ofte ser hjelper er når folk tar kontakt med meg eller andre som kan hjelpe de til å få en forståelse for hva dette dreier seg om. Når man forstår et fenomen blir det ofte mindre skummelt.



Om du ønsker å prate med meg så kan du bestille time hos meg her: www.hjertesamtaler.no/gratis-samtale . Første samtale med meg er gratis, slik at vi skal bli kjent, og du kan bestemme deg for om dette er for deg eller ikke.



Du kan også sende meg en e-mail på: kristine@hjertesamtaler.no

Kommentarer