Førstehjelp når du har det vanskelig - Hvordan håndtere hverdagen

Mine klienter er som regel på et punkt i livet der de opplever at alt stopper opp. De orker ikke lenger det de alltid har orket før, og selv de mest hverdagslige gjøremål kan plutselig virke som ekstreme hindre. Dersom du kjenner deg igjen i dette er det noen ting jeg vil du skal  vite.
1. Den største årsaken til at du opplever alt dette akkurat nå er sannsynligvis at du over så lang tid har gått på tvers av deg selv, og det har gjort at du har brent lyset i begge ender, og nå er det ikke mer energi igjen. Det beste du da kan gjøre er å gjøre det motsatte! Gi deg selv rom til å gjøre det du virkelig har behov for.

2. Av en eller annen grunn har det seg sånn at når vi er slitne så skal vi i tillegg få masse negative tanker om det med å slappe av. Men sannheten er det at det hjelper deg lite å "slappe av" mens du har hundre negative tanker rundt det du holder på med. Løsningen er derfor å finne verktøy som passer for deg sånn at du kan finne veien ut av dette tankekjøret! 

3. Det er lov å gi deg selv stilletid. Alle har behov for egen-tid, og kanskje spesielt dersom du er høysensitiv og introvert.

4. Det er ikke din feil at du har det som du har det. Du er ikke dum, håpløs eller elendig. Det er bare sånn akkurat nå at du må ha fokus på deg selv for å få deg selv opp på beina! 

5.Finn noen å snakke med! Ikke vær alene i det som er vanskelig. Dette kan enten være en profesjonell eller en  venn, alt ettersom hva du har behov for der du er akkurat nå.

6. Ha tålmodighet med deg selv! Jeg vet det er tungt, og jeg vet det virker som om tiden står stille, men den beste investeringen du kan gjøre for deg selv er å møte deg selv med forståelse og tålmodighet!


Vil du heller se videoutgaven av denne teksten, klikk her! 



Ønsker du å være med i et fellesskap hvor du får hjelp og støtte i hverdagen, så er www.hjertemedlem.no kanskje noe for deg.

Om du heller ønsker å kun prate med meg så kan du bestille time hos meg her: www.hjertesamtaler.no/gratis-samtale . Første samtale med meg er gratis, slik at vi skal bli kjent, og du kan bestemme deg for om dette er for deg eller ikke.


Du kan også sende meg en e-mail på: kristine@hjertesamtaler.no

Kommentarer